Faro-Wergea 2023

26 april 2023 - Zuiderburen, Nederland

Zondag 7 mei 2023 nemen wij  (Margriet & Joost alsmede hun fietsen) het vliegtuig naar Faro in het zuiden van Portugal. Onze vakantie aldaar duurt slechts één nacht want des anderen daags gaan we weer met een omweggetje naar huis. Nu dus op de fiets: eerst naar Sagres op het uiterste puntje van Portugal vanwaar je uitkijkt over de oceaan en je je afvraagt waar die kaap ooit vastgezeten heeft aan Amerika. Zo ongeveer aan New York, denk ik als ik op Google Maps koekeloer.

Van Sagres gaat het via Lissabon naar Madrid en dan via Lourdes (om van onze kwalen af te komen) via het centraal massief naar Maastricht en dan met de pontjes bij Eernewoude naar Wergea.

Onze vorige grote tocht was in 1999; de jaren daarna gooiden Corona alsmede enige kwetsuren roet in het eten. Dus hebben wij 4 jaar energie opgepot die nu verzilverd wordt. Wij hebben er zin in!

1. Marjan:
    27 april 2023
    Goede heenreis en 1-daagse vakantie en een heeeeele mooie lange terugreis gewenst 🚴🚴🏼‍♂️
    Enbij deze abonneer ik mij op de reisblog 🍀 marjan
  2. Michael:
    27 april 2023
    Wow! Heb je wel genoeg Samson / Sansão / Sansón meegenomen?
  3. Frits:
    27 april 2023
    Ik ben stink jalours! Ja Joost! Ik kan niet los op mijn benen staan, zoals je weet. Portugal is een van de mooiste landen van de wereld.
    Ik zou daar nog maar wat langer blijven als dat kan!
  4. Roos:
    27 april 2023
    Gelukkig komt jullie lijfspreuk van uitstel komt afstel niet uit en staan jullie over een dikke week in Portugal. Benieuwd naar al jullie verhalen!
  5. Maria krabbenborg:
    Heel veel fietsplezier🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🍀😘
  6. Janny:
    27 april 2023
    Lourdes lijkt met een heel goed plan👌🙏🥰
  7. Annet Hiltermann:
    28 april 2023
    Gisteren was het om 13.00 uur in Vila Nova De Milfontes 29 graden. Ploegend door het mulle zand kwam ik drie fietsers tegen die zich net als ik afvroegen waarom we in vredesnaam niet thuisgebleven waren in de koelte? Pas tegen 16.00 à 17.00 is de dag op zijn heetst. Maar jullie zijn ijzersterk en niet kapot te krijgen, dus verwacht ik enthousiaste berichten zodra jullie op je zadels hebben plaatsgenomen. Alvast een goede heenreis toegewenst!
  8. Liz:
    1 mei 2023
    Joost en Margriet een hele goede reis toegewenst. Ik vind het zoooo leuk om jullie te volgen
  9. Rinie Boermans:
    5 mei 2023
    Een heel fijne reis gewenst ben nieuwsgierig naar jullie belevenissen
  10. Ieke:
    6 mei 2023
    Goede reis morgen en succes💪💪met de terugtocht!
  11. Jenny:
    7 mei 2023
    Een geweldige vakantie toegewenst 🎊
    Zo leuk om jullie reis weer te kunnen volgen!
  12. Vera Veerman:
    7 mei 2023
    Ik was al even aant kijken naar een eerste bericht maar was natuurlijk weer veel te ongeduldig. Hopelijk zijn jullie samen met de fietsen goed overgekomen, een fijne tijd on the road