Dag 54 —> Wergea (11 km)

29 juni 2023 - Wergea, Nederland

We slaan de deur achter ons dicht in Vlissingen en fietsen langs de Westerschelde. Schepen varen de stroom op en af terwijl andere vaartuigen  wachten op een loods of misschien hun  lading pas willen lossen als de prijs daarvan voldoende gestegen is.

Er waait een stevig briesje en ik heb een onbestemd gevoel. M verlangt weer naar Wergea maar ik zou nog maanden lang op stap willen zijn. Maar thuis is er nog allerlei te doen en de zoeven ten tonele gevoerde wind neemt al die weemoed mee richting van de zee waar die gedachten verwaaien.

Zigzaggend over de sluisdeuren bereiken we het station. De treinreis verloopt op rolletjes (zoals elke treinreis). In Leeuwarden stappen we weer op de fiets. Bij McD in Goutum eten we een ijsco met de poëtische naam Mc Sunday. Caramel met nootjes er boven op. Het is ons tweede ijsje deze vakantie. En dan ons oude spelletje na elke lange reis: wie ziet de eerste bekende? M ontwaart onze oude overbuurman, de fietsenmaker en is de winnares dit jaar.

Bij de voordeur is de plantenweelde flink aangewassen. Er is een smalle doorgang die het mogelijk maakt de voordeur te bereiken. De kilometerteller meldt  2888 km. Dat is 53 km per dag. Andere kengetallen moeten we nog bepalen, zoals ons gewichtsverlies.

We danken onze lezers voor hun interesse en hun boeiende commentaren. Ik kijk naar buiten en het regent. Goed om weer thuis te zijn.

Margriet & Joost

1. Janny:
    Welkom thuis
  2. Marianne:
    29 juni 2023
    Welkom thuis, Joost en Margriet!
    Ik heb dagelijks genoten van jullie verslag-van-de-dag>
  3. Annet Hiltermann:
    29 juni 2023
    Fijn thuis! Hier ook wat getallen: in het eerste uur, uitgeslapen, gespijzigd en gelaafd, geen of weinig wind, vlak terrein, bagage ca. 20 kilo, haal ik 13 km met de fiets. Nog 7 km verder en ik heb een pauze nodig. Daarna gaat het snel bergafwaarts, met mij bedoel ik en niet met het terrein. Jullie mogen je gerust op de borst kloppen! Ik zit nu op de pont van Saaremaa naar Hiiumaa, morgen ruim 40 km overbruggen. Ik zal aan jullie denken na de eerste 20 km: één km voor Joost, één km voor Margriet… denken jullie tussen het klussen door ook heel even aan mij?
  4. Jan:
    29 juni 2023
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.
  5. Max:
    29 juni 2023
    De ein fan eltste reis is het paad werom! Veilig thuis komen is heel wat waard! Welkom thuis!
  6. Gooitske Hobers:
    Welkom thuis. Mooie prestatie.👏👏
  7. Margriet:
    29 juni 2023
    Natuurlijk denken we morgen aan jou Annet. Wie weet heb je de wind mee. En anders elke 7 km een korte pauze nemen.
  8. Anneke:
    29 juni 2023
    Welkom weer thuis. Mijn petje af voor deze prestatie.
    En nu afkicken. Succes ermee
  9. Betty Beukers:
    29 juni 2023
    Fijn Joost en Margriet dat jullie weer heelhuids thuis zijn, na dit geweldige avontuur. Wat gigantisch goed/sterk van jullie 54 dagen op een fietzadel, top! Ik heb met veel genoegen de verhalen gelezen en regelmatig op gezocht waar jullie verbleven. Groetjes van ons uit Emmen.
  10. Maria de Geest:
    Welkom weer in Wergea.
  11. Geertje:
    30 juni 2023
    Op reis zijn is prachtig, thuis komen even wennen, maar daar ook weer nieuwe avonturen te beleven en terug kijken op een eindeloze reis door Portugal,Spanje en Frankrijk, wat een beelden en verhalen allemaal !
  12. Wietse Martens:
    30 juni 2023
    Welkom thuis Margriet & Joost. Ik ben jullie blog pas vanaf dag 41 gaan lezen en ach dan schiet het meteen lekker op. Dank voor de mooie verhalen Joost, ik heb ze vaak met een glimlach om de mond gelezen. En een hele prestatie; petje af.
  13. Joa Theunissen:
    30 juni 2023
    Het is een hele tour geworden. Petje af! Enen dan nog energie overhouden voor de reisverslagen. Al met al ook een mooi stuk proza met allerhande uiteenlopende bespiegelingen.