Dag 39 —> Saint-Aulaye (90 km)

14 juni 2023 - Saint-Aulaye, Frankrijk

Gisterenavond hebben we mensenkost ingeslagen in de Aldi van Cadillac en daarmede een voedzame & gezonde maaltijd toebereid in ons appartement met de schone naam L’Atelier Demoiselle. Tijdens onze maaltijd barstten de wolken open, maar na enige tijd waren ze uitgeput en in het licht van de ondergaande zon waren ze object voor menige foto waarvan M ongetwijfeld de mooisten zal publiceren op dit medium.

Om kwart voor acht bestijgen wij onze rijwielen die al gezadeld en wel buiten op ons staan te wachten. Het eerst deel van de tocht voert van de Cadillac aan de Garonne naar Branne aan de Dordogne. Het is klimmen door een gebied met allerlei  landbouwactiviteiten maar nog zonder wijnbouw. Die komt pas als we afdalen naar de Dordogne. Aan de andere kant van die rivier stijgen we weer en passeren een kasteel dat een wijnuniversiteit herbergt.

Nu dalen we weer af naar l ‘Isle. De weggetjes kronkelen, de druiven hebben plaatsgemaakt voor bossen. We gaan onophoudelijk op en neer wat de gemiddelde snelheid behoorlijk drukt. Koffietenten zijn schaars, maar gelukkig ontdekken we er een en  met nieuwe energie verkregen uit Fanta (M) en Cola (J) zetten we ons in om de laatste dertig kilometer te overbruggen.

Filantropische inrichtingen (die benaming komt van Havank) komen we niet meer tegen, doch bidon, gedroogde pruimen en pinda’s helpen ons er doorheen. Morgen maar een iets kalmere tocht.

Nu zitten wij opgeschoond, geschoren & met gekamde haren op onze kamer van Hotel du Champ de Foire, wat zoveel betekent als Kermishotel. M denkt diep na over in deze blog eerder genoemde problemen (de oorsprong van Heelal, Leven & Bewustzijn) terwijl ik dit rapport schrijf. Nu ga ik ook nadenken over Belangrijke Zaken.

1. Roos:
    14 juni 2023
    Is het hotel ook kermisachtig?
    Wat hebben jullie weer een eind gefietst zeg!!
  2. Maria krabbenborg:
    14 juni 2023
    Mooie omgeving kan het kasteel nog herinneren.
    Maar jullie gaan als een speer💪💪💪
  3. Vera Veerman:
    14 juni 2023
    Kunnen jullie morgen oppassen? Met dit tempo is die kans best groot 😂😂😂
  4. Geertje:
    14 juni 2023
    Als een speer en toch ook nog tijd voor versnaperingen , prachtige foto,s van baquetteautomaten,mooi lang woord voor Wordfeut en scrabble. En ook nog diepe gedachten! Dat is multitasken op de fiets!
  5. Joa Theunissen:
    15 juni 2023
    Sliepen jullie ook op een kermisbed? Zo werd bij ons vroeger een geimproviseerd bed van hooi of stro aangeduid, is me uit overlevering bekend.
  6. Margriet:
    16 juni 2023
    We sliepen daar heerlijk op een echt bed Jos met hagelwitte lakens en met het raam wagenwijd open. Het was er s avonds muisstil en donker als een nacht maar kan zijn.