Dag 2 —> Albufeira (58 km)

8 mei 2023 - Albufeira, Portugal

Eerst naar de fietsenmaker voor een nieuwe bout in de voorrem van M. Via een paar snelwegen zijn we daar snel gearriveerd. De reparatie was eenvoudig: het organieke exemplaar was diep verzonken en buiten zicht. Hadden we zelf ook kunnen constateren.

Dan fietsen we rondom het vliegveld langs slikken, schorren en zoutpannen. Als een laag korrelig ijs laat het zout zich zien. We proeven wat: ja zout, bron van Energie (Blue Energy), van Verlangen (een ei zonder zout is een man zonder vrouw), Beloning (sel  - salaris), van Bedrog (goedkoopste additief in de voedselbranche), Verdienmodel van de farmaceutische industrie (bloeddruk verlagende medicijnen) en Bieromzetverhogend middel (in pizza’s). We zien één flamingo.

Montage van de iphone op het stuur blijkt toch onhandig. Dus maar zo nu en dan uit de achterzak gevist een geraadpleegd. Au. Een paar maal fout gereden.

Nu zitten we op een kamer in het centrum van Albufeira. M heeft aan de overkant van de straat koud bier gekocht. J loopt rondjes in de kamer ter bestrijding  van kramp in zijn bovenbenen met een blikje in zijn hand.  Genot samen met pijn. Tot wat voor bijzondere psychische constellatie zal dit leiden? We zullen een vakvrouw daarna vragen.

1. Maria krabbenborg:
    🚴‍♀️🚴‍♀️JHeel veel plezier. Genieten. Nog geen last van muggen😂
    We zijn vandaag weer geland in NL. Mooi welkom zitten nu in de stortregen bij Arnhem.
  2. Margriet:
    Hier zwermenvan witte duiven
  3. Margriet:
    8 mei 2023
    In de donkere nacht boven de witte stad. Misschien zijn het ook wel witte meeuwen. Ligt eigenlijk meer voor de hand. We genieten na op het dakterras midden in de oude stad van Albufeira
  4. Roos:
    8 mei 2023
    Het ziet er prachtig uit daar, wat een felle kleuren! En al een flamingo gezien. Wauw!