Dag 7 —> Arnes. 57 km

11 mei 2019 - Arnes, Spanje

We ontbijten bij de vriendelijke mevrouw van de regioproducten. Vooral de sinaasappeljam is een waar succes. Denk dan vooral niet aan dat bittere Britse product dat van sinasschillen wordt bereid en zich tooit met het predikaat “marmelade”. Neen de volle smaak en textuur van aranja’s zit in haar broodsmeersel.

Zo gesterkt door Catalaanse sacramenten gaan we op weg naar Miravet. Langzaam stijgend door olijfgaarden, amandelplantages en kersenbongerds. Op zeker moment rijden we het geasfalteerde spoor op. Stadig klimmend met 3 % passeren wij ravijnen met wilde rotsformaties en rusteloze beken. Bergen fietsen we dwars doorheen: ca 20 tunnels liggen er op het traject, de langste wel 2 km. Soms zijn ze schaars verlicht en soms is het pikkedonker. Ik denk de mooiste fietstocht sedert zeer lang.

Na Horta de Sant Joan verlaten we het spoor en komen na een soort bospad van 5 km op de camping van Arnes. Ons gidsje vermeldt hierover “mooi gras” en verder nix. Het gras is er verdord maar het bier heerlijk & koud.

1. Vera:
    11 mei 2019
    WoW!
  2. Kitty:
    11 mei 2019
    Dat klinkt als het betere werk, door de berg, niet erover heen! En dan tussendoor lekker genieten, ga zo door!
  3. Puck en Cor:
    12 mei 2019
    In deze Spaanse woestijnen ziet men de Veer lieden in hun bootjes oversteken. Geweldige tekst Joost.
  4. Betty Beukers:
    12 mei 2019