Dag 8 —> Fuentespalda 25 km

12 mei 2019 - Fuentespalda, Spanje

Verkwikt door een goede nachtrust ontbijten we in het opkomend zonnetje en wisselen onze dromen uit. M haar tante A (10 jaar geleden overleden) kreeg een tweeling en moest naar het ziekenhuis alwaar ze een BH cupmaat P (volgens M niet bestaand) kocht. Ik belandde in de woonkamer van G die twee dochters en een zoon bleek te hebben. De jongen was erg lang en mager en liep rond in een spiksplinternieuw vuurrood kostuum. Dat moest ik ook eens passen van G. Mijn bezwaren van totaal verschillende lichaamsproporties werden van tafel geveegd en even later stond ik in mijn onderbroek ten aanschouwing van G en haar beide dochters, klaar om het onmogelijk passende pak aan te trekken.

Voer voor psychologen dus. Op weg langs een rustige weg naar Fuentepalda alwaar we ca 13:30 arriveren op de camping met leeg zwembad. 25 km afgelegd maar wel weer omhooggetrapt. Rustdag verder vandaag. M doet de was en ik span een waslijn. Ieder zijn specialiteit, ik schrijf verhaaltjes en M verzorgt de kiekjes. Taakverdeling. M blaast de matjes op en ik zet de tent op. Rolpatronen? Neen, praktische slimmigheid !

Ondertussen is dochter Roos om 11:00 gestart voor de Lauwersmeer-marathon. Via Whats App krijgen we regelmatig goede berichten binnen en om 5 voor vier een foto van haar finish! Fotofinish heet dat.

Dat vieren we met een groot glas bier, ik zelfs met ijsblokjes zoals het de MacroMaffia betaamt.

We zoeken overbodig spul bij elkaar maar komen niet veel verder dan anderhalve kilo. Alle kampeerspul naar huis zenden dan? Over een paar dagen komen we in een grote stad met postkantoor. Maar misschien zijn we dan ook sterker en lichter! Wat gaan wij doen?

1. Tjitske:
    12 mei 2019
    Ha Joost ,ook nog moederdagontbijtje gemaakt vandaag ?
  2. Janny:
    Zo ver ik weet is Margriet niet Joost zijn moeder🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  3. Rik:
    12 mei 2019
    Ik vermoed dat M en J al in een Spaans ritme zitten, met Nederlandse trekjes natuurlijk maar geen Moederdag neigingen. Dwz ' s ochtends en in ieder geval vóór de siesta een vers brood proberen te scoren. Fruit en Spaanse kaas. Manchego? En van de fiets stappen bij elke grote supermarkt.
    Klopt Margriet?
  4. Margriet:
    12 mei 2019
    Inderdaad goed ingeschat. Maar we vinden hier de kleine winkeltjes in de dorpjes ook geweldig
  5. @nnet:
    14 mei 2019
    Geweldige foto van die wolken bij tegenlicht. Dan ben je pas echt op reis.