Dag 51 —> Pontevedra 70 km

24 juni 2019 - Pontevedra, Spanje

Nu naar het zuiden. We hebben een track die ons lang wonderschone landschappen voert en soms langs drukke autowegen. Als die voorzien zijn van een vluchtstrook valt het overigens ook wel mee. En we dragen oranje hesjes om ons goed zichtbaar te maken. Onze gele hesjes hebben we thuis gelaten, we denken dat die alleen maar agressie opwekken zoals de rode lap op de stier.

Nu zitten we voor de Albergo des Peligrinos in Pontevedra een biertje te verschalken. We hebben geluk: we kregen de laatste twee bedden toegewezen. Buiten zitten we in het zonnetje en een windje waait lekker en door goede samenwerking van die twee verdamp het zweet uit mijn wielerhemd, doodt ongenode bacillen en laat enkel wat zoutkristallen achter.

M is aan de babbel met een Italiaans meisje dat de Camino naar Santiago loopt vanaf Porto, samen met haar vader. Zulke dingen bestaan gelukkig ook nog steeds.

Onderwijl horen we dat Maarten al bij Oudkerk aan het zwemmen is en zo meteen via De Murk richting Grote Wielen zal gaan. We zagen dat hij ook heuse stempels krijgt; hopelijk weken die er niet af in het Friese zwemwater.

1. Puck en Cor:
    24 juni 2019
    Friesland en andere buurstaatjes zijn gek van Maartens prestatie. Hij kan vannacht beter in het water blijven en wij gaan buiten kamperen. Wij hebben medelijden met kinderen en bejaarden. Hoe oud zijn wij ook al weer ? J. wees blij dat je niet niet hoeft te barbeqnoeien.
    Neem een frisse salade met een knapperige kever er in.
  2. @nnet:
    24 juni 2019
    Prachtige lucht heb je met je debieltje te pakken gekregen, Margriet vooral die linker foto.