Ruim 30 jaar geleden , op thuisreis met de tweemastschoener Vlieland die een tussenstop maakte in Lissabon, raakte ik met de bemanning verzeild in een buurtcafé waar juist gezongen werd om het buurtkampioenschap fado. Met eersteklas muzikale begeleiding. Wonderbaarlijk was
het, het zat de mensen in het bloed.
het, het zat de mensen in het bloed.