Dag 47 —> Cea 66 km

20 juni 2019 - San Cristovo de Cea, Spanje

Na 4 km zien we H en I die de Camino te voet afleggen. Gisterenavond troffen we ze in de Albergo. Ze zijn dus al wat eerder de deur uitgegaan. We maken foto’s van elkaar en vervolgen onze weg.

De tocht voert door talloze dorpen en bij veel huizen staat een grote proviandkast op hoge stenen palen met platte dwarsstenen daar middenin. Onoverkomelijke barrières voor muizen en ratten.

Orense is een fikse stad doch het is te vroeg om nu al kwartier te maken. We zoeken het 30 km verderop. De route volgt soms een stukje drukke autoweg en het valt op dat veel diesels roetwolken uitblazen en nog veel meer weliswaar optisch schoon zijn, maar wel een benauwende walm verspreiden. Ze moesten hier ook eens een diesel-keuring invoeren. Alhoewel het nog nix is vergeleken bij de uitstoot van de scheepvaart op de Middellandse Zee.

Onderweg maken we een korte stop en blijken dan precies onder een kersenboom te staan. De kersen lijken vrij hoog te hangen, maar gelukkig loopt er onder de boom een muurtje. Door daar op te staan zijn de vruchten binnen handbereik; een deel krijg ik zelfs al direct met mijn mond te pakken. Opperbeste kwaliteit. Zo ongeveer stel ik me de hemel voor.

In Cea betrekken we een bed voor E 6.= pp. Mooie locatie, ik zit nu in het zonnetje met uitzicht op de frisgewassen spullen die blij aan de waslijn wapperen. Blij dat ze bevrijd zijn van mensengeur. Nu op zoek naar cevezza.

1. Puck en Cor:
    20 juni 2019
    Meneer van M. wisten we het wel maar ben jij ook van "niets menselijks is mij vreemd".
  2. @nnet:
    20 juni 2019
    Wat goed dat jullie die fantasiebouwsels herkenden als provisiekasten. Je denkt wel 2 keer na voor je er even een snack uit gaat halen.
  3. Vera:
    20 juni 2019
    Mooie foto van die boom, wat is er op die foto van de fiets te zien?
  4. Rik:
    20 juni 2019
    Vannacht in die kleine pelgrimsbedjes, wat zal het een feest zijn als je je weer in je eigen vorstelijke privébed kunt uitstrekken....
  5. Joost:
    20 juni 2019
    @V: foto’s hebben onderschrift. Iets nat boven schuiven.
  6. Iris:
    20 juni 2019
    Wanneer komt er een boek uit van de heer J? Ik zou het met plezier lezen. De foto's zien er ook weer picobello uit.
  7. Margriet:
    21 juni 2019
    Op die fiets heeft je vader zeer slim de afwaskwast bevestigd, waarmee hij de fietsen af en toe schoonmaakt als we op onverharde paden hebben gesjeesd. Goed kijken!