Dag 25 —> Córdoba 70 km

29 mei 2019 - Córdoba, Spanje

Langs een steil grindpaadje dalen we weer af naar de spoorbaan. Het in al bijna negen uur, maar we wilden het ontbijt niet missen dat pas om acht uur te consumeren was. Dus zijn we twee uur later op pad dan gisteren en normaal gesproken is dat een riskante onderneming want de zon stijgt volgens onverbiddelijke wetten en straalt op een gegeven moment dan 1.3 kilowatt per vierkante meter asfalt of menselijk huid uit.

Gelukkig geeft een briesje uit noordelijke richting vandaag enige verkoeling. Na twee uur trappen verlaten we het spoor en doen een café aan. Een kop koffie met een geweldig groot stuk geroosterd brood met marmelade en een onmenselijk grote klont boter kost twee euri.

Het landschap verandert. Rotsen zien we niet meer en de bergen lijken nu wat vorm betreft gigantische duinen. Olijfbomen maken plaats voor graan en zonnebloemen. Langs de kant van de weg groeit scheerling en verblindend gele kervel en soms nog wat mimosa.

Córdoba kan niet ver meer zijn. Een laatste klim ? Dan blijken er nog zes pittige hellingen te komen. In Córdoba duiken we de eerste beste bar in voor een groot glas citroensap met ijs.

Nu liggen we languit in een appartement met kookgelegenheid te wachten tot het zes uur is. Dan gaat de supermarkt weer open. Nog een half uurtje.

1. Rik:
    29 mei 2019
    Geleidelijk zijn jullie in een totaal ander landschap klimaat en cultuur beland. Kalm aan hé, met die warmte
  2. Betty Beukers:
    29 mei 2019
    Wat een prachtig landschap met al die mimosa, schitterend. Dus zo te horen wordt het nu toch warmer. Nou petje af voor jullie. Goeie reis verder en geniet.
  3. Puck en Cor:
    29 mei 2019
    waarmee maken jullie die schitterende foto's .
  4. Margriet:
    Met de i phone