Dag 10 —> Fortanete 36 km

14 mei 2019 - Fortanete, Spanje

Om 7:30 gaat de wekker. Van een stoel eten we een paar boterhammen met kaas en drinken twee bekers water. Dan op pad naar een soort adelaarsnest genaamd Cantavieja. Twee uur nodig voor 13 km. Aldaar hemelse spijzen en dranken gekocht in de winkel en die op een stenen bank in het zonnetje verorberd.

Toch per ongeluk weer overgegaan op de verleden tijd in deze rapportage, zodat het een verslag van een schoolreisje dreigt te worden. Bij de tijd blijven mijnheer, mompel ik tegen mezelf. En nu we het toch over vormgeving hebben: de site voegt ook allerlei larie toe: “nieuw verhaaltje” dat komt uit hun pen. En dan die reclame: de CEO van de reislogger leest mee en voegt passende advertenties toe. Test: ik typ: Tandpasta, tandpasta, tandpasta!!! Nu wordt er vast en zeker een ‘ingezonden mededeling’ van Prodent of Colgate toegevoegd. Dat onheil kan je trouwens afkopen voor E5,= per maand of E 99,= voor de rest van je leven. Dan moet je nog wel 20 maanden leven voor dat uitkan.

In Cantavieja waren we dus gebleven. Een toeristenbus ontlast zich en de reizigers groeperen zich om een dame die uitleg geeft over de plaatselijke bezienswaardigheden. Daar horen wij niet bij. Na een kop koffie gaan we weer op pad. M tracht tevergeefs een pick-up te verschalken. Weer 5 km 8%. Zulke dingen lopen we nu. Gaat even snel als fietsen, je ziet veel meer en je gebruikt je wandelspieren zodat de fietsspieren weer gerevitaliseerd worden.

Een paard heeft 3 gangen en wij op de fiets ook idem dito: lopen (naar boven), trappen (vlak) en solexen (bergafwaarts).

In Fortanete liggen we nu languit op bed. En dat ik met typen nooit verder gekomen ben dan het 2-vingersysteem werpt op het mobiel zijn vruchten af: het hier gebruikte 1-vingersysteem lijkt er veel op.

Morgen bereiken we waarschijnlijk Teruel. Dat is hier een soort wereldstad met 35000 inwoners.

1. Puck en Cor:
    14 mei 2019
    We love you both en probeer te genieten.
  2. Rik:
    14 mei 2019
    Dank voor je sfeervol verhaal Joost. Wat die vingers van jou allemaal niet kunnen. Behalve bergbeklimmen en fiets sturen ook een soepel verhaal op een smartphone neertikken . Die eigenlijk maar een gestoord klein toetsenbordje heeft.
    Ik beluister tussen de regels door dat het fietsen op dit moment wel erg zwaar is. Ik hoop dat de stijgingen wat milder worden, dat maakt het toch leuker natuurlijk.
    Ik wens jullie morgen een fijne verdere ontdekkingstocht, en Spanje laat zich vast weer van zijn mooie kant zien😎
  3. Vera:
    14 mei 2019
    Pffff heftig hoor dat geloop, misschien kun je de fiets achter laten op t postkantoor, dat scheelt een boel kilo’s!