Dag 5 —> Ulldemolins 34 km

9 mei 2019 - Ulldemolins, Spanje

Exact om 9:00 vertrokken. Was was droog, dus schoon van lichaam vertrokken. Maar niet van geest maar dat komt zo. Na 10 km in Poblet het klooster bezocht. Overvloedig steenhouwerswerk, een stenen dakgoot wordt ondersteund door 30 hoofden die allemaal verschillend zijn: mannen, vrouwen, goeierds en oplichters, baardigen en haarlozen en ga maar door. In het hele klooster is geen vierkante cm blad- of klatergoud te ontdekken wat het geheel een vroom aanzicht geeft in tegenstelling tot roomse kerken die vol prullaria staan.

Dan weer klimmen en nu bezoekt de duivel ons: als we eens alle kampeerspul naar huis zenden en verder alleen in herbergen overnachten? Maar het postkantoor is allang gesloten in Villanova, zo vertelt een vriendelijke mevrouw ons. Dan duikt een nieuwe fantasie op: mee met zo’n georganiseerde fietstocht: bagagevervoer en hotel is geregeld, en omdat je alleen 4 boterhammen mee hoeft te nemen kan je ook volstaan met een lichte fiets.

Maar de Satan heeft nog meer in petto: waarom koop je geen motorfiets? Dan kan je pas echt genieten van Gods wondermooie schepping? Gelukkig die verzoekingen afgeslagen en nu dit verhaal schrijvend in de WiFi-zone van de camping in Ulldemolins. Met een potje bier. M. zal dit verhaal controleren op tikfouten.

1. Puck en Cor:
    9 mei 2019
    De naam Joost wordt vaak gekoppeld aan de satan. Ik vind dat die broer van jou redelijk goede adviezen heeft. Houd zijn naam in ERE.
    Sterkte Margriet en misschien denkt hij er later anders over.
  2. Janny:
    9 mei 2019
    Zo, heel wat overwonnen.....
    Toch ook maar genieten👍👍👍👍👍
  3. Vera:
    9 mei 2019
    Over een week is jullie conditie ook verbeterd immers !
  4. Joost-Margriet:
    9 mei 2019
    Leuk al die reacties hier op de site. En nog een toevoeging: (i) Doorgaans zeer weinig autoverkeer hier (vandaag ca 3 per uur). (2) Schone bermen (komt waarschijnlijk deels door 1 maar stadjes zijn ook schoner dan in Nederland). (3) Automobilisten passeren je uiterst voorzichtig. Houden strict 1.50 afstand. En blijven soms wel paar minuten achter je om veilig in te kunnen halen.
  5. Rik:
    9 mei 2019
    Als jullie, ervaren fietsrotten, de route zwaar vinden.... dan moet het ook echt wel zo zijn. Als Spanjeganger kan ik dat ook wel beamen (Marion heeft o.a. daarvoor een electrische rolstoel gekocht). Maar jullie zijn natuurlijk ook weer zo vindingrijk om op het idee te komen je tentje +kookrommel op de post te doen! Dat vind ik nou weer zo slim, ik was misschien ontmoedigd in de berm neer gezegen.
    Afstand houden tot fietsers, daar wordt dmv verkeersborden erg op gehamerd in Spanje.
    Sfeervol verslag weer , heel Spaans. Ik hoop dat de route wat vlakker wordt...
    Fijne avond en veel plezier morgen😀